Recenzie „Stabilit în România” de Nigel Shakespeare

Format carte: 13 x 20

Număr pagini: 400

Culoare interior: alb-negru

ISBN: 978-606-587-421-3

Dată publicație: 11.11.2016

Bună, dragilor! Revin astăzi cu recenzia cărții Stabilit în România, carte pe care am primit-o de la editura All ca sponsorizare. Le mulțumesc foarte mult acestora și vă invit sa treceți și pe site-ul lor deoarece au multe cărți interesante.

O colecție de interviuri despre România, țara contrastelor

Un american, un indian și un român… Ar putea fi începutul unui banc, nu-i așa? Dar nu este, pentru că în povestea noastră mai apar un olandez, o englezoaică, un francez și mulți, mulți alți străini cărora le-a plăcut atât de mult în România, încât au hotărât să-și schimbe viața și să se stabilească definitiv aici.

Nigel Shakespear spune poveștile acestor oameni și ne oferă nouă, românilor, posibilitatea să ne privim prin ochii lor. În primă instanță, România pare o fântână adâncă, greu de sondat pentru străinii care ne trec granița. Dar obişnuința de a ne denigra singuri și perseverența în autocritică plutesc la suprafață și sunt printre primele lucruri pe care le observă odată ce încep să ne cunoască. Exact de aceste caracteristici vom reuşi să ne detașăm, dacă ne îngăduim răgazul de a privi România prin prisma experiențelor cu care s-au confruntat străinii intervievați de Nigel Shakespear. Este adevărat că latura mohorâtă a vieții de aici riscă să umbrească sclipirile de speranță, dar volumul de față este o pledoarie pentru redescoperirea României. Aflând ce cred străinii despre noi, învățăm să ne apreciem mai mult pe noi înșine și țara în care trăim.

La intersecția dintre umor și ironie, „Stabilit în România” prezintă o țară a contrastelor. De aceea, nu trebuie să pierdem din vedere nici realitățile dure cu care ne confruntăm, repercusiuni ale regimului comunist. Corupția pândește la tot pasul, sistemul funcționează prost, drumurile sunt pline de gropi, conflictele interetnice clocotesc – sunt păreri ale multora dintre cei intervievați în această carte. Dar, cumva, fiecare dintre aceștia a reușit să-și găsească idenitatea în România, țara în care orice este posibil, totul este imposibil și nimic nu e ceea ce pare a fi.

Această carte este alcătuită din mai multe interviuri luate de Nigel Shakespeare unor oameni străini care s-au stabilizat în Romania. Ei povestesc cum s-au acomodat, diferența dintre tara lor natală și România din multe puncte de vedere, de la locuitori până la obiceiuri.

Am solicitat cartea deoarece mi s-a părut interesant să citesc părerile străinilor despre România, dar și pentru că voiam să citesc cărți și de alt gen, aceasta fiind de nonficțiune.

Recunosc că am intrat puțin sceptică în carte deoarece mă îndoiam că englezii, norvegianii etc. ne vor lăuda țara, dar chiar a fost așa. Adică aceștia se acomodează cu România, ne descriu ca pe niște oameni simpatici și primitori și mai ales nu ne critică, înțeleg că comunismul a afectat modul de gândire al acestei țări, dar și pe cei care locuiau în aceea perioadă.

Mi-a plăcut de asemenea să aflu poveștile intervievaților, dar parcă mi-aș dori să se fi dezvoltat mai mult deoarece se trecea cam repede de la un om la altul, poate sunt eu prea obișnuită cu ficțiunea.

Per total, este o carte foarte bună care chiar merită citită de toți românii, sunt sigură că după ce ar citi-o nu ar mai avea o părere așa proastă despre țara lor, poate chiar ar încerca să o dezvolte mai mult și să oprească corupția. Am învățat multe lucruri noi deoarece cartea este presărată cu informații istorice. Pot spune după această carte chiar că sunt mândră că sunt româncă.

În cazul în care vreți și voi să citiți cartea, o puteți achiziționa de aici. În comentarii v-aș ruga sa îmi spuneți 3 lucruri unice la România, să vedem ce listă facem. 🙂 De asemenea, dacă vă plac articolele mele nu uitați să vă abonați la Newsletter pentru a fi la curent cu ce se mai întâmplă pe aici pe blog. Până data viitoare vă urez multe cărți frumoase citite!

„Asta e Europa de Est; așa arăta, ăsta e mirosul pe care-l avea înainte. Nu mai e așa. Acum e mai modernă decât multe locuri din Viena.”

„Iubesc expresia <<ca la noi, la nimeni>>. Într-un fel, rezumă mentalitatea românească. E o adorabilă ironie. O laudă, dar și o confesiune.”

„În România, orice e posibil, totul e imposibil și nimic nu e ceea ce pare a fi.”