Recenzie „Matilda” de Roald Dahl

Dată publicare: aprilie 2014

Ilustrații: Quentin Blake

Traducere: Christina Anghelina

Număr pagini: 250

ISBN: 978-606-8044-78-1

Preț: 29.90 ron

Bună și bine ați revenit pe blogul meu! Astăzi m-am gândit să vă vorbesc despre cartea Matilda, scrisă de Roald Dahl. Este o carte tare simpatică pe care am citit-o acum câteva luni și mă bucur să vă împărtășesc părerea mea.

„Tatăl ei e un infractor, iar mama, o femeie cicălitoare şi nu tocmai inteligentă. Cei doi cred că Matilda e o adevărată pacoste care pierde prea mult timp cu cititul în loc să se uite la televizor, ca oamenii normali… Nici îngrozitoarea domnişoară Trunchbull, directoarea şcolii, nu are o părere mai bună despre micuţa pasionată de lectură.
Dar Matilda nu e chiar singură. Domnişoara Honey, învăţătoarea ei, ştie că fetiţa e un geniu şi că ascunde câţiva aşi în mânecă.”

Această carte o are ca protagonistă pe Matilda, o fetiță extrem de inteligentă, dar cu niște părinții care sunt opusul a ceea ce trebuie să fie părinții normali. Matilda și-a găsit însă refugiul în lectură, ajungând ca la vârsta de 4 ani să devoreze cărțile bibliotecii, la care mergea pe ascuns, una după alta. Aceasta merge in cele din urmă la școală, in ciuda protestelor părinților săi, unde o cunoaște pe domnișoara Honey, de care se atașează rapid. În sfârșit Matilda se simte iubită și apreciată.

De la Roald Dahl am mai citit vreo 3-4 carti, dar pot spune că aceasta este preferata mea din toate cele citite. Stilul autorului este unul unic, plin de magie. Scrie niște cărți atât de frumoase pentru copii, încât nu pot sa nu ajungă la inima cui le citește. Cărțile lui sunt foarte jucăușe și simpatice, dar și faptul că autorul mai inventează cuvinte care mai de care mai hazlii și hilare contribuie la farmecul acestora. Mi-a plăcut mult de Matilda, un personaj foarte bine conturat. Faptul că părinții ei nu o apreciau m-a enervat la culme, dar Roald Dahl a avut grijă de acest aspect deoarece fetița le făcea niște farse tare amuzante părinților săi, care mai de care mai ingenioase. De asemenea, mi-a plăcut și de domnișoara Honey, care chiar dacă la început pare cam timidă și retrasă, dă dovada pe parcurs de un caracter puternic. Cartea este plină de acțiune, umor și poate și puțin mister, exact combinația perfectă. Dacă vreți să vă deconectați sau aveți chef de ceva mai ușor, v-o recomand din inimă, mai ales pentru copilul din voi.

Sper că v-a plăcut recenzia deși a fost cam scurtă, dar am încercat să nu mă lungesc inutil și să o fac cat mai la subiect. Nu uitați să vă abonați la Newsletter pentru a fi la curent cu ultimele postări, iar în secțiunea de comentarii aștept să îmi spuneți dacă ați citit această carte, iar dacă da, cum vi s-a părut. Până data viitoare vă urez numai lecturi frumoase!!!

„De atunci, Matilda nu mai venea la bibliotecă decât o dată pe săptămână, pentru a restitui cărțile împrumutate și a lua cu împrumut altele noi. Dormitorul ei de-acasă deveni cameră de lectură și-și petrecea cele mai multe după-amieze cufundată în cărți, adesea cu o cană de ciocolată caldă lângă ea.[…] Era foarte plăcut să-și ia băutura fierbinte în cameră și s-o aibă la îndemână atunci când citea în liniște, în casa pustie.”

„Domnul şi doamna Wormwood erau doi astfel de părinţi. Aveau un băiat pe care-l chema Michael şi o fetiţă pe care o chema Matilda. Aceşti părinţi se uitau la Matilda mai ales, ca la un gunoi. Gunoiul este ceva ce trebuie să tolerezi până vine vremea să-l arunci afară. Domnul şi doamna Wormwood aşteptau cu multă nerăbdare să vină vremea să o arunce afară pe fiica lor, de preferat în ţara vecină sau mai departe decât atât.”